Dukat med skyddsänglar

Jul och nyår har passerat, år 2012 läggs till historien. Vi kan aldrig glömma eller gå opåvekade förbi det här året, det värsta året i vårt liv. Där gränsen mellan livet och himlen varit så liten så liten. Där oron och förtvivlan har brutit ner oss gång på gång. Bestulna på det livet vi trodde vi skulle leva, Alice barndom som alla andra.
Det vi kan göra är ta med oss den kraft vi mitt i all skit lyckats samla ihop. Vi har blivit lite mer medvetna och lite klokare, tyvärr också mer sårbara och rädda. 
 
Jag försöker plocka fram de ljusglimtar vi fått uppleva och de framsteg Alice har tagit.
 
Idag gick Alice för första gången (efter operationen och stroken) på stapplande ben igenom hela huset utan att hålla i vår hand. När cellgifterna sakta rinner ur hennes lilla kropp får hon mer balans tillbaks och även mer kraft. En vecka kvar tills det blir ny behandling, vi hoppas hon innan dess hinner jobba sig upp och få mer självförtroende.
 
2012 har även inneburit att "Alicemössan" fötts. Mössan som jag nu till min glädje ser och hör om lite överallt. 100 000 kronor till Barncancerfonden tack vare de här mössorna och alla köpare ♥. Positiv energi rakt in i själen.
 
Möten med andra männsikor. Familjer i samma situation, drabbade barn, nya vänner.
 
Projektet Essence Vitae, ett fantastiskt intiativ av Juliana Wiklund, uppbyggt av ett 30-tal fotografer runt om i Sverige. Att jag nu är en av dem... det betyder otroligt mycket. Att hjälpa andra och samtidigt göra ngt som man brinner för ♥
 
Supersnöret, ett snöre som blir en historia med alla symboliska pärlor. Lisanne, vilket jobb och vilken energi du lagt ner för att driva igenom hela projektet!
 
Våra familjer och närmsta vänner...♥♥♥ Det ni gör och har gjort för oss är stort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0