Clowner

http://www.svtplay.se/video/975510/clown-for-livet
 
"Vänskapen mellan pojken Tobias och sjukhusclownen Angus är den röda tråden i skildringen av barncancerklinikens vardag. Tobias kämpar för att bli frisk och i mötet med Angus får medicinen sällskap med leken som botande krafter."
 
Ni som inte såg den här dokumentären på svt för en vecka sen rekommenderar jag verkligen att se den! En film som går rakt in i hjärtat. Vi känner igen så mycket och jag önskar att det fanns fler clowner, mer pengar och mer glädje på sjukhusen- Jag vet att alla dessa insaster verligen gör skillnad. För Alice är superhjältar och clowner något fantastiskt!!!
En bild på Göteborgs underbara clowner från tidigare i år när min kamera fick följa med.
 
Läs mer om Clownklinikens fantastiska arbete i Göteborg! 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag såg den! Vilken gripande berättelse och ursäkta "spoilern" men vad upplyftande det var med ett positivt slut! Tobias relation till clownen var/är en verklig vänskapsrelation. Vilken klippa den mannen är och vad intimt det kändes när han berättade om hur han kände sig.

Svar: Instämmer verkligen- fantastisk människa. Kram
Alicemössan och brorsan

2013-01-31 @ 00:33:19
Postat av: Fru Martinsson

Dom är så otroligt duktiga! Men när min dotter var inlagd blev hon såå rädd för clownerna. Så när dom kom i korridoren var vi tvungna att stänga in oss! Som det kan bli men hon var ju bara 1,5år vi andra i familjen uppskattade det desto mer!
Håller helt med dig om att man önskar att det fanns mer medel till liknande insatser. Men jag blev väldigt imponerad av lekterapin!

Sköt om er!

Svar: Ja det är inte alltid barnen förstår i början. Alice var oxå lite rädd första gången, men nu året senare så är det så uppskattat varje gång. Stor kram till er!!!
Alicemössan och brorsan

2013-01-31 @ 15:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0