Intervju i lokaltidningen

Idag höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag såg uppslaget i den lokala tidningen. Jag är glad att projektet och insamlingen uppmärksammas då det förhoppningsvis leder till att Barncancerfonden får in mer pengar, men jobbigt att se sig själv och läsa om allt vi faktiskt gått och går igenom just nu.

Nu i dagarna väntar jag hem tygprover till de nya mössorna som kommer börja säljas någon gång i juli. Väldigt spännande och jag vet även att det är fler som är ivriga. Känns jättekul att nu äntligen kunna berätta att jag hittat en kanonbra samarbetspartner som kommer ta hand om sömnaden, paketeringen och utskicken mot kund. De som kommer ta hand om hela den biten blir Samhall. Det blir ett litet team som jobbar på sömnadsavdelningen i Mölndal som kommer att få huvudansvaret. Jag har träffat alla tjejerna och avdelningschefen och vi alla var nog ungefär lika ivriga att komma igång. Underbara personer som brinner för sitt jobb och som gör det med hjärta. Extra bra känns det att kunna producera mössorna lokalt och även ge jobb till dem som behöver det och som i vissa fall själva lever med livshotande sjukdomar som cancer.
Så om man köper en mössa stödjer man inte bara Barncancerfonden utan även Samhalls goda syfte att få människor med olika typer av funktionsnedsättningar i arbete.

Nu håller jag tumamrna att tygerna ser riktigt bra ut och att hela projektet drar igång ordentligt under juli. Tills dess kommer det lite uppdtaeringar här på bloggen.

Varma kramar!
Sara ♥

Kommentarer
Postat av: therese

hejsan! läste om er i tidningen idag, jätte fint & väldigt gripande, då jag själv är mamma till två små barn...



väldigt fina mössor! vart får man tag på dom? vill självklart vara med & bidra till cancerfonden genom att köpa en till min dotter.



önskar er all lucka!

MVH/Therese

2012-05-24 @ 14:16:58
URL: http://annuentherese.blogg.se/
Postat av: Carina Falk (fd arbetskamrat)

Hej Sara! Jag läste repotaget imorse och måste bara säga att jag beundrar din styrka, trots allt svårt ni har fått gå igenom, och hoppas så att allt går bra med Alice. Kram

2012-05-24 @ 15:48:09
Postat av: mest virkat

Hej! Jag läste just om dig och Alice i "lokala tidningen" och känner precis som ovanstående läsare att jag beundrar din styrka. Jag avslutade en auktion på min blogg för ett par vekor sen då jag hade sytt en jättelång orm, och pengarna gick oavkortat till barncancerfonden, till en insamling som en bekants bekant hade. Framöver kommer jag att ha fler välgörenhetsauktioneer och skulle vilja stödja dig och ditt projekt för barncancerfonden på något sätt. Finns det något speciellt konto hos barncancerfonden där överskottet från din mössförsäljning sätts in som jag kan "fylla på" när jag har nästa auktion? Jag kommer självklart även att köpa en mössa och sprida info om Alicemössan på min blogg och facebook. Lycka till med allt!

2012-05-24 @ 16:13:19
URL: http://mestvirkat.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej. Läste om er i lokaltidningen idag.

Ställer mig genast på kö för att köpa en av dom fina mössorna..



Du har en otrolig styrka att orka med detta i allt kaos som det innebär med ett sjukt barn.

Önskar er all lycka till!

2012-05-24 @ 19:36:41
URL: http://www.murvelmammans.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack snälla ni, era ord värmer i hjärtat.



Therese, du kommer kunna köpa en Alicemössa på en webbshop senare men allt kommer gå via den här bloggen så håll utkik när jag startar upp det hela.



Till dig som driver bloggen "mestvirkat" så vill jag säga TACK! Vad snällt av dig att du vill stödja projektet och samla in ännu mer pengar genom dina auktioner. Om du vill föra över pengar från dina auktioner så går du in på den här sidan http://www.barncancerfonden.se/13569 och längs ner kan du läsa hur man gör. Väldigt smidigt.



Kram Sara

2012-05-24 @ 20:54:39
URL: http://alicemossan.blogg.se/
Postat av: Sara & Emmy

Finns bara en sak att säga - SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ STOLT! Du är helt enkelt FANTASTISK, du och hela din familj! Massa kramar från alla oss till alla er

2012-05-25 @ 20:06:53
Postat av: Evelina

Du är sååå duktig Sara!!! Otroligt vilken energi du har, även om det är tufft för dig! Hoppas och håller tummarna för att det ska gå bra med projektet och för fina Alice! Många kramar Evelina!

2012-05-29 @ 12:36:25
Postat av: Karin Henriksson

Hej Sara,

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för ett reportage även i Mölndals-Posten. Kanske när produktionen hos Samhall i Mölndal kommit i gång? Ring eller mejla gärna!



mvh,

Karin Henriksson, chefredaktör

031-86 84 20

[email protected]

2012-05-30 @ 11:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0