Storleksfrågor

Jag får en hel del frågor om storlekarna på mössorna. Jag skulle vilja säga att de är lite stora i storleken. För att sätta lite exakta mått och något att relatera till så har mina barn på 2 år och 4 år följande mått:
 
Alice 2 år: 48 cm runt om (huvudets bredaste del mätt över pannan). Passar bra i storleken 2 år men den är ganska rymlig och kommer även passa till våren.
 
Storebror 4 år: 52 cm runt om (huvudets bredaste del mätt över pannan). Passar bra i storleken 3-5 år, kommer likaså att kunna ha den till våren.
 
Det skiljer ca 1,5 cm mellan de olika storlekarna, även lite på höjden.
Hoppas ni blir lite klokare med den här informationen.
 
Hälsningar Sara

Kommentarer
Postat av: Carina Falk

Hej Sara!

Min lilla systerdotter Moa fick sin Alice mössa igår, men vi konstaterade att det dröjer nog tills den går att använda, då hon bara är 2 mån. Jag läste att du funderar att producera baby stlk på mössorna och undrar när vi kan köpa dessa :) //Kram Carina

Svar: Hej Carina,Inom två veckor så kommer det att släppas två olika bebismössor. Den ena blir en Alicemössa med rosett och den andra en brorsan med stjärna! Mössan kommer endast att göras i storleken 2-4 månader. Hoppas detta ska passa bättre ;o)
Stor kram!
Alicemössan och brorsan

2012-08-21 @ 10:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0