Världens bästa

 
Världens bästa fredag, bara du och jag. Duka på golvet, grädda våfflor, dricka saft, dansa loss tillsammans, skratta ikapp, kramas, mysa i soffan och få höra orden "mamma jag älskar dig", läsa saga och pussa dig godnatt. Mitt hjärta bubblar av lycka. För en vecka sen var hela min kropp fylld av oro och ångest. MR besked. Vi kan pusta ut på nytt, trycka på playknappen till livet och fortsätta se framåt. Kämpa kämpa kämpa. De elaka cellerna har inte växt, allt ser stabilt och oförändrat ut. Det går inte sätta ord på alla tankar och känslor som hinner passera huvudet under dessa veckor.
 
Om en månad ska jag gör något läskigt. Jag ska delta på Pecha Kucha Night i Kungsbacka och visa 20 bilder i 20 sekunder per bild. Jag ska genom mina bilder fokusera på kärlek, hopp och passion till livet. En resa som började för ca 2,5 år sen väldigt nära gränsen till himlen och fram till idag. Vår dotter har lärt oss mycket på vägen och för att inte tala om Alice storebror. Jag är livrädd för detta men jag har bestämt mig för att utmana mina rädslor och ta chansen när det ges. Jag hoppas kunna inspirera andra att använda sin energi till rätt saker i livet.
Om någon skulle vilja veta mer om Pecha Kucha Night den 3:e april så går det fint att höra av sig. Alla är välkomna att lyssna och det är totalt 8 talare under kvällen.
 
Avslutningsvis så vill jag lyfta upp några personer som gör ett så otroligt fantastiskt jobb och som betyder väldigt mycket för såväl Alice som oss. Gisela, Linnea, Elin och alla ni andra pedagoger som jobbar med Alice varje dag. Ni är trygghet, energi, styrka och kärlek. Även Ulrica och Lena och hela gänget på habiliteringen, ni är grymma! 
 
Kramar 

Kommentarer
Postat av: Hanna Frost

2014-03-08 @ 07:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0