Alice i rosa zebra

En sommar har gått och det är ganska precis 1 år sen Alice slutade med cellgifterna. Jag tror att alla som har träffat Alice kan skriva under på att hon idag är en betydligt piggare och mer sprudlande tjej. Visst, hon har alltid haft glimten i ögat och envisheten men det går ändå inte att jämföra. 
I dagsläget gör vi nya röntgenkontroller var 4:e månad för att bevaka de misstänkta tumörrester som finns kvar i hjärnan. Ni som levt i den här världen vet att det är en vardag som svänger från lycka till förtvivlan när hela vår värld hänger på de där bilderna...
Men jag försöker leva i nuet och verkligen ta vara på allt som livet erbjuder och glädjas så mycket jag kan. Jag har nog alltid varit en person som hellre ser ljuspunkterna än det mörka i livet så det finns liksom inget annat alternativ än att fokusera på ljust framstegen och det positiva. 
 
Om några veckor ska Alice börja på ridterapi och bara en sån sak ser vi verkligen fram emot. Det blir mer och mer tydligt att Alice ligger långt efter rent fysiskt med balans, klättring, lek etc. men att hon nu får en chans att testa på detta på hennes villkor ska bli riktigt spännande. Vardagen består väldigt mycket av hinder och problematik som ska lösas på ett eller annat sätt. Träna, träna, peppa, peppa och stärka med självförtroende är det som gäller. 
 
Med en kort liten statusuppdatering så kan jag även berätta att insamlingen hos Barncancerfonden fortsätter och ligger nu på 180 000 kr. Den 15 augusti öppnar webbutiken igen och då är det nya mål och höjder som ska nås. Självklart går det fint att sätta in en slant när som, insamlingen är inte beroende av mössorna utan det går att skänka pengar ändå. 
 
Ha en fortsat fin vecka ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag vill köpa en sån mössa med vit och svart ränder hur mycket kostar sån mössa till barn? Mvh Susanna

2015-03-08 @ 20:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0